Medivlucht LIFECARD
...de kaart met
MEERWAARDE!
Zekerheid
Medische
zekerheid wereldwijd
Ieder jaar kijkt u weer uit naar uw vakantie. Maar of u nu in Nederland blijft of naar het buitenland gaat, een vakantie is nooit zonder risico's. Een ongeluk zit tenslotte in een klein hoekje en de medische voorzieningen
zijn niet in elk land toereikend. Krijgt u tijdens uw vakantie of uitstapje echter te maken met ziekte of een ongeval, dan biedt de Medivlucht Lifecard in de meeste situaties uitkomst.
Medivlucht Lifecard biedt haar kaarthouders een uitgebreid medisch dienstenpakket voor noodsituaties en zorgeloos reizen. De hierin opgenomen componenten lopen uiteen van wereldwijde repatriering tot een tolkenservice.
Een gevoel van zekerheid waar u ook gaat of staat:
- Wereldwijd.
- Tijdens alle reizen en uitstapjes.
- Zowel privé als zakelijk.
- Ongeacht uw leeftijd en/of gezondheidstoestand.
- Ongeacht de aard, duur en het aantal van de door u te maken reizen.
- Ongeacht het vervoermiddel waarmee de reis ondernomen wordt.
Repatrieringsservice
De repatrieringsservice houdt volledige vergoeding van kosten voor een medisch noodzakelijke en door een arts voorgeschreven transport met een luchtvoertuig alsook de kosten voor een arts/verpleegkundige of
familielid/relatie als begeleider in.
In het geval dat een lifecardhouder op reis ziek wordt of een ongeval krijgt, wordt deze bij aangetoonde en door een arts schriftelijk bevestigde medische noodzakelijkheid per luchtvaartuig teruggebracht naar
Nederland.
Te allen tijde staan Lifecard ambulancevliegtuigen en -helicopters, noodzakelijke medicijnen, medische apparatuur en medisch geschoold personeel ter beschikking.
In noodsituaties kunnen deze vliegtuigen c.q. helicopters in korte tijd met een arts en verpleegkundig personeel bezet worden en vertrekken.
Meld uw reis altijd van tevoren bij ons aan via telefoon of via e-mail.
Dienstenpakket voor noodsituaties
De Lifecardorganisatie van Medivlucht biedt een compleet dienstenpakket voor noodsituaties:
- Hulp vanuit onze centrale in Nederland, wanneer u vanuit het buitenland contact met ons opneemt.
- Een passende oplossing in probleemsituaties; wereldwijde medische en technische advisering, begeleiding en ondersteuning in noodgevallen.
- Informatie over preventieve gezondheidszorg, met name in verband met reizen.
- Nederlandstalig medisch advies bij ziekte in het buitenland en/of medische tolken als hulp bij het gesprek tussen arts en patient.
Indien noodzakelijk zorgen wij, naast de hiervoor omschreven hulp, voor de uitvoering van de navolgende diensten:
- Het vervoer van van levensbelang zijnde medicamenten, apparaten en personen ter ondersteuning respectievelijk vervanging van plaatselijke hulpverlening.
- De organisatie en uitvoering van een medisch noodzakelijke, door een arts voorgeschreven ambulancevlucht onder begeleiding van een arts en/of verpleegkundige.
- De oranisatie van ambulancevervoer over de weg.
- Het inzetten van een helicopter, wanneer daarvoor een medische indicatie bestaat.
- Transport binnen Nederland van het ene ziekenhuis naar het andere.
- Repatriering van overledenen en/of stoffelijke overschotten.
Lifecard SOS assistance
Uw aanspreekpartner in noodsituaties voor wereldwijde medische zekerheid en hulpverlening!
- Repatrieringsvluchten
- Zoek- en reddingsvluchten
- Vervoer van van levensbelang zijnde medicamenten
- Medische en technische advisering, tolkenservice
- Kostenovername
- Gratis SOS Lifecard
- Noodgeval ABC en Medicard
- Travelsupport
- Gezondheidsbescherming
- Registratie van medische spoedgegevens
Alarmcentrale
In noodsituaties bent u via het Medivlucht alarmnummer rechtstreeks verbonden met onze alarmcentrale, die u dag en nacht ter beschikking staat om u snel en efficient te helpen. De uitvoering van de alarmcentrale wordt verzorgd door MOS medical helpline GmbH.
Deze alarmcentrale ontvangt bij een telefonische melding
(0800 - 02 28 722) graag de volgende informatie:
- Uw naam, telefoonnummer en/of adres waar u te bereiken bent.
- Wie er ziek of gewond is, onder vermelding van naam, leeftijd alsmede aard en aanvangsdatum van de ziekte of verwonding.
- Naam ziekenhuis/behandelend arts en desbetreffend telefoonnummer.
- Het Medivlucht Lifecard-nummer (LC).
De dienstdoende medewerker zal u onmiddelijk hulp verlenen en in overleg met u een passende oplossing trachten te vinden. Daarnaast zal hij - indien u heeft aangegeven dat dit wenselijk en noodzakelijk is - onverwijld contact opnemen met het ziekenhuis en de behandelend arts en u terugbellen.